studioruigrok logo

Simonshaven Rotterdam

Een woonwijk met 50 woningen in de buurt van polder, natuur en stad.

In opdracht van Herkon gaven wij dit project een vorm.

Een wijk met duurzame woningen met karakter, voor doorstromers en terugkerende bewoners die zoeken in het middensegment.

Vergroot het woningaanbod en verfraai het dorpsgezicht om Simonshaven leefbaar te houden

Bewoners krijgen de kans om (weer) een woning in het dorp te kopen. Woningzoekenden hebben keuze uit vijftig duurzame nieuwbouwwoningen met unieke gevelontwerpen die de wijk een dorps karakter geven. 

stap 1 merkfundament
Merksessie (stap 1)

In de merksessie kwam snel naar voren dat de woningzoekenden bestaan uit doorstromers en terugkomers die (weer) in hun geboortedorp willen wonen.

stap 2 merkfundament
Merkfundament (stap 2)

De kern van het merkfundament speelde in op het wonen in het dorp, dicht bij polder, natuur en stad. De naam, het logo, de fotografie en de tekst zijn allemaal hierop afgestemd.

stap-3
Merkmiddelen (stap 3)

Om het project op de kaart te zetten hebben we een website, verkoopbrochure en bouwbord ontwikkeld.

stap 3,5 merkfundament

Samen bouwen (stap 3,5)

Samen met onze partners stapten we in de rol van externe marketingcollega van Herkon. We maakten het fundament en de vormgeving, Xitres realiseerde de website met koppeling naar NieuwbouwOffice en The Virtual Dutch Men creëerde weer fantastische 3D-impressies.

“Herold weet als geen ander hoe je een merk in de markt zet. Samen met zijn collega’s legt hij steeds weer een topconcept neer.”

Ontdek andere projecten

Klaar om jouw nieuwbouwproject succesvol te ontwikkelen en verkopen?

© 2022 Studioruigrok – bureau voor merkcreaties

KVK 04053470  IBAN NL31RABO0360871119  BTW 104591821B01