Skip to content Skip to footer

Een merkwaardig verhaal

Een woning vormt de basis van je leven en moet dus bij je passen. Als projectontwikkelaar wil je daarom dat je doelgroep gevoel krijgt bij een woning en bij de omgeving waarin deze staat. Je wilt dat de mensen zich in de woning zien wonen, zodat ze deze kopen. Alleen: hoe bereik je die doelgroep? Hoe maak je de woonbeleving tastbaar voordat de woning gebouwd is?

De bouwstenen van een sterk merk

Dat doe je door het verhaal uit je merkfundament steeds weer te vertellen. Je maakt van je verhaal een merk. Een merk dat bestaat uit een herkenbare huisstijl, een authentieke communicatiestijl en aansprekende visualisatie voor een optimale klantbeleving.

“Een sterk merk vertelt een verhaal dat blijft hangen.”

Logo en huisstijl

Alle elementen van je huisstijl vloeien heel natuurlijk voort uit je merkfundament, want daar heb je de richting al bepaald. Ben je er voor de elite of voor de starters? Ben je speels of serieus? In jouw merkfundament staat wie je bent, voor wie je er bent en welke beleving je wilt uitdragen. Centraal in je huisstijl staat het logo. Met je logo onderscheid je je, aan je logo word je herkend. Je wilt dat je logo de beleving uit het merkfundament in één beeld vangt. Want één beeld zegt meer dan duizend woorden. Het logo wordt vergezeld door diverse herkenbare en bijpassende elementen. Vormen die telkens terugkomen, in het briefpapier, op het bouwbord. Lettertypes die consequent gebruikt worden. Kleuren die de sfeer in je verhaal versterken. Al deze elementen vormen samen met het logo jouw huisstijl.

Communicatiestijl

Als een kompas geeft het merkfundament verder richting aan je manier van communiceren. De teksten in je brochure, in je nieuwsbrief en op je website schrijf je in een authentieke stijl, zodat mensen uit je doelgroep zich herkennen in het verhaal dat je vertelt en zich aangesproken voelen. Met de tone of voice, de manier waarop je je klanten aanspreekt, maak je verbinding met je lezers. Vanuit het merkfundament weet je of je jouw doelgroep aanspreekt met ‘u’ of met ‘je’, je weet of je toon van communiceren luchtig is of serieus, frivool of to the point.

"Techniek en beleving komen samen."

Klantbeleving in beeld

Het verhaal maak je compleet met pakkende beelden in een stijl die jouw merk verder versterkt. Zo creëer je de gewenste klantbeleving. Vanuit het merkfundament is het verhaal dat foto’s en video’s gaan vertellen klip-en-klaar. Je maakt het verhaal zichtbaar door de ambiance in je foto’s en de mensen die rondlopen in je video’s. Het verhaal dat jouw merk vertelt komt tot leven, op locatie, bij verkooppunten, in de communicatie.

Een sterk merk is geboren

Op deze wijze ontstaat uit een stevig merkfundament een sterk merk, waarmee je beleving en techniek samenbrengt. Als het merkfundament de bouwtekening is, dan zijn een herkenbare huisstijl, een authentieke communicatiestijl en aansprekende visualisatie van de klantbeleving de bouwstenen waarmee jouw merk gebouwd wordt en voor iedereen zichtbaar is. Het merk vertelt het verhaal van jouw nieuwbouwproject. En de bonus: jouw hele organisatie lift mee op dit succes! 

Herold Ruigrok studioruigrok vastgoed marketeer merkarchitect

Bouwen aan verbinding?